30 Mayıs 2013 Perşembe

Matematiği Nasıl Severiz

MATEMATİĞİ NASIL SEVERİZ ?
Matematik bireyin belli bir eğitim sürecinden geçtikten sonra belirli bir zaman aralığında kendi kendini yetiştirerek kazanacağı becerilerin bütünüdür.
Bu beceriler kısa süreli değil bazen uzun yıllar alabilir. Bir öğrencinin gerek matematik dersinden gerekse diğer derslerden soğumasına neden olan bazı faktörler var bunların bazılarını şöyle sıralayabiliriz.

1. Çevre faktörü
İnsanlar arasında matematik zordur diye bir anlayış hakimdir. Aslında bu zorluğu körükleyen ve itici gösteren nedenlerden biri öğrencinin bulunduğu çevredir. Yetişkinlerin bir öğrenci ile karşılaştıkların da sürekli bu işin zor olduğundan bahsetmesi ve matematiksel yanıltmalar soru sorarak çeşitli aldatmacalar yapması bazen kişinin iyice ümitsizliğe kapılmasına sebeb oluyor. Bu tür yanıltıcı sorular sorulmamalı, matematiğin gerçekte çok da zor olmadığı söylenmeli , ders çalışmasının faydalı olacağı bildirilmelidir.

2. Aile faktörü
Burada aileye düşen en büyük görev evlatlarının bu dersi başaramadığından dolayı suçlaması değil ona yardımcı olması, moral ve motivasyon yönünden sürekli destekçisi olmalarıdır. Nasıl olsa yapamıyor deyip bir kenara atması ve üzerine gitmemesi, öğrencide rahatlamaya neden oluyor ve farkında olmadan ileriki yıllarda öğrencinin korkulu rüyası haline geliyor.

3.Öğretmen faktörü
Öğretmenlerimizin öğrenci üzerindeki etkisi anne ve babanın öğrencisi üzerindeki etkisinden daha fazladır. Bazen anne ve baba öğrenciye yaptıramadığı bir işi öğretmeni çok rahatlıkla yaptırabilir. Burada öğretmen öğrenciye bir rehber olmalı, başarısını ve derse karşı ilgisini artırması adına öğrenciye yön göstermeli ve takip etmelidir.




1 yorum: